superfoodok - alexasport

Tartalomhoz ugrás
SuperFoodok bűvöletèben!

 
Az elmúlt 2 èvben rohamszerűen terjedtek el hazánkban a különböző superfood írànti rajongás.
 
Ezeket a fitnessipar és az egèszségtudatos emberek előszeretettel fogyasztják/alkalmazzák ezzel emelve az életszínvonalukat.
 
 
De vajon tènyleg szüksègünk van rá?
 
Esetleg jobb egy külföldi, mint egy hazai superfood?
 
Ebben a cikkben leràntom a leplet az igazságról!
 
 
Mi a SuperFood?
 
 
Azokat az élelmiszereket hívjuk így, amik igazán, nagyon-nagyon jó hatással van a szervezetünkre.
 
Kétféleképpen definiálták, az egyik változat szerint: "egy tápanyagokban dús élelmiszer, amiről úgy tartják, hogy különösen kedvező hatást gyakorol az egészségre és a jó közérzetre”.
 
A màsik szerint: "egy szuper tápanyag dús élelmiszer, ami tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, élelmi rosttal, antioxidánsokkal és/vagy fitonutriensekkel” leírást adják.
 
Azaz mindkét esetben a különösen egészséges és tápláló étel szinonimája.
 
 
Lényegében miért van rá szükségünk?
 
 
Maga a szuperételek, amik koncentráltan tartalmazzák azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, valamint egyéb hasznos vegyületeket, amelyek hozzásegíthetik szervezetünket a tökéletes egészséghez. Ezek azonban csupán olyan alapanyagok lehetnek, amelyek elismerten és  kimagaslóan egészséges tápanyagtartalommal rendelkeznek.
 
Rendszeres fogyasztásuk kimutatottan jól hat a közérzetre és a betegségek megelőzésére és kezelésére, de ez mellett sem lehet büntetlenül egészségtelenül táplálkozni.
 
Fontos tudni, hogy a szuperételek sem csodaszerek, csupán a természet ajándékai az ember egészségvédelmére.
 
 
Jobb a külföldi, mint a hazai?
 
 
A külföldről származó ,sokszor az aktuálisan trendi “superfood”-ok jóval drágábbak,mint hazai versenytársaik, ezért a lokális beszerzéssel spórolni tudunk.
 
Véleményem szerint a válasz egyenlő a nemmel! Viszont mindkét részről való fogyasztás kitudja egészíteni egymást.
 
Szeretnèm pàr képes példán keresztül szemléltetni, hogy mièrt jobb a hazai superfoodjaink.

kép forrás: gasztrohos.hu

További főbb superfoodok:
Gabonafélék
· barnarizs, quinoa, köles, hajdina, zab, tönköly, bulgur (Magas a rost, fehérje, kálium, cink, szelén, magnézium tartalmuk.)
Zöldségek
· cékla, édesburgonya, sütőtök (Magas az antioxidáns, béta karotin tartalmuk, erősítik az immunrendszert.)
– brokkoli, kelbimbó, spárga, karfiol, fodros kel, lilakáposzta (Remek E, B, K-vitamin, kalcium, kálium források, magas az antioxidáns tartalmuk, rákellenesek, serkentik a bélműködést.)
– bab, zöldbab, zöldborsó, csicseriborsó, vöröslencse, mungo bab (Magas a B-vitamin tartalmuk, segítik a bél működését, stabilizálják a vércukor – koleszterinszintet.)
Bogyók
· kékáfonya, szeder, acaí-bogyó, meggy, ribizli, goji-bogyó, vörös szőlő, cseresznye, olíva (Gazdag antioxidánsokban, rákellenes, szívbetegségeket megelőznek, szépítik a bőrt.)
Magvak
· chia-mag, lenmag, mák, tökmag, dió, mandula, pisztácia, kesudió, szezámmag, mogyoró, kakóbab (Omega zsírsavakban gazdagok, tartalmaznak fehérjét, káliumot, szelént, rostokat tartalmaznak)
Gyümölcsök
· alma, citrom, zöldcitrom, grépfrút, mandarin, gránátalma, kiwi (Magas a C-vitamin tartalmuk, hatásosak megfázás ellen, méregtelenítésre)
– avokádó (Nagyon magas kálium, E vitamin, antioxidáns, folsav, rost tartalma. Rákellenes, serkenti az idegrendszert)
Halak
· vadlazac, makréla, szardínia (Gazdag Omega3 zsírsavakban)
Csírák
· lucernacsíra, retekcsíra, búzacsíra, babcsíra, borsócsíra, brokkoli csíra, búzacsíra (Gazdag esszenciális aminosavakban, gyulladásellenesek, segítik az emésztést).   
Fűszerek
· Fahéj, kurkuma, fokhagyma, gyömbér, zöld tea
Algák (moszatok)
· kelp, wakame, kék-zöld alga (Magas az ásványi- és nyomelem tartalmuk (különösen jód és kálium) továbbá, B, C, E vitaminokban gazdag)
Nyers méz
· Rengeteg vitamint és ásványi anyagok tartalmaz, gyógyítja a megfázást, növeli az antioxidánsok termelődését a vérben.
Adatkezelési szabályzat                       Copyright 2017@Tótfalusi Alxea

weblap by suszter andrás                    All right reserved (minden jog fenntartva)
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz