alapelvek - alexasport

Tartalomhoz ugrás
 
Alapelvek az egészséges étkezések kialakításához 12 pontban + TIPP, Jó tanács!
1.      Légy következetes és tervezd meg a következő hét, de legalább az elkövetkezendő 2-3 napi menüdet. Meglásd, sokkal kevésbbé fogsz elcsábulni a finom falatok miatt. Sokan ott buknak el, hogy éhesek és nincs náluk étel, ezért gyorsan bekapnak valamit, ami gyors és lehetőleg olcsó.
 
 
2.      A napi 4-5x kis étkezés segíthet az anyagcseréd normál müködéséhez és felgyorsíthatod a fogyásodat ennek érdekébe. Az nem járja, ha egész nap alig eszel valamit és este hazaérve kieszed a hűtöd tartalmát! Bizony, lőttek az áhított alaknak.



 3.      Tőrekedj a napindító reggelizésre, különben a további étkezésekre egyre többet fogsz enni, ami hízáshoz és rossz emésztési panaszokat okozzhat.
 
 
4.      Sose hagyd ki a reggelit! Ne okozz inzulinhullámvasutat a szervezeted számára! Törekedj az egész napos stabil vércukorszintre! Ha így cselekszel, akkor elkerülheted az esti zabálásokat,amik mindig hízáshoz vezetnek!
 
 
 

5.      Próbálj törekedni a 3 óránkénti étkezésre, ha nem akarod, hogy lelassúljon az anyagcseréd.
 
 
6.      Figyelj a megfelelő folyadékbeviteledre a napfolyamán! Nemcsak átmossa a szervezetedet,hidratàl, de még az anyagcserédre is jó hatással van , nembeszélve, hogy az éhséget is tudja csillapítani.




 7.      Ne igyál cukros üdítőket. Sok ember fejében a cukros üdítő a kólát jelenti, de nem, a gyümölcs vagy zöldséglevek is-bár oly egészségesnek tűnnek-tartalmaznak hozzáadott cukrokat és tartósítószereket is. Ezeket hanyagold. Ha ízes vizet akarsz inni, tegyél bele mentalevelet és citromot, vagy gyömbért esetleg édesítőt, édesítőcseppeket is.
 
 
8.      Étkezz változatosan, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával.
 
 
 

9.      Részesítsük előnyben a kevésbé zsíros és sós ételeket.
 
 
10.   Ételeinket ne sózzuk agyon és a himalája sót favorizáljuk inkább.


 
 

11.   Szerezz be egy jó minőségű teflon serpenyőt, ha ebben sütsz még zsíradék sem fog kelleni, illetve szilikonos sütőeszközöket.
 
 
     12.  Fogyasszunk zsírban szegényebb ételeket! Részesítsük előnyben a növényi zsiradékot, rántás helyett a habarást, saját anyaggal való sűrítést!
 

TIPP:
 
Ø  Ha eszel, akkor a falatokat jól rágd meg és evés közben ne foglalkozz semmi mással!
 
( Pl: Mobilon másnak írni, videókat/filmet nézni)
 
Ø  Szánj időt a nyugodt evésre!
 
Ezeket a tippeket érdemes betartani, mert előbb fogsz jó lakottságot érezni, illetve az agyadba eljut az információ, hogy ettél.
 
Ennek eredményeképpen nem fogsz habzsolni, plusz felesleges ételt bevinni, amiáltal kevesebb lesz nap végére a bevitt ételek kalóriája.( Kevesebb az esély az elhízásra)

 
 
A LEGFONTOSABB az, ha MINDENKI megjegyzi a képletet:
 
Fontos megérteni azt a tényt, hogy az új és egészséges étkezési szokások alkalamzása nem jelenti egyik étel fogyasztásának a megvonását sem, inkább a táplálékok minőségére és mennyiségére koncentrál.
 
A kevésbé értékesek bevitelét lecsökkentjük, míg az értékesekét megnöveljük.
 
Tesszük mindezt úgy, hogy a szervezetünkbe bevitt táplálékok ne haladják meg a napi mozgás során elégetett energia mennyiségét. Így tartva fenn a bevitt és elégetett energia közötti kényes egyensúlyt.
Adatkezelési szabályzat                       Copyright 2017@Tótfalusi Alxea

weblap by suszter andrás                    All right reserved (minden jog fenntartva)
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz